본문 바로가기
재테크/주---식

이항(EH) 주가 폭락 - 주가뻥튀기 가짜계약 - Wolfpack short report - 공매도 리포트 번역 - 이항 주주분들 대응

by 라이프보스 2021. 2. 17.

이항 주주님들의 빠른 대응을 위해, Wolfpack report 의 전문을 간략하게 요약해놓겠습니다.

사상최고점 돌파후, wolfpack report가 공지되자마자 곤두박칠하기 시작했네요.

미국 주식은 정보가 생명인데, 해당 내용을 모르고 추매하다가 골로 갈 뻔..

피해자분들이 없기를 ㅠㅠ

 

시간이 없는 관계로 일단 구글 번역 돌린 내용 정리해서 먼저 올리겠습니다. 

(전문 번역가가 아닙니다. 참고하세요..영어 공부 좀 해둘껄 ㅠㅠ)

 


글 하단에 wolf pack research 링크걸어두었습니다. 해당 기관에서 full report 다운로드하여 참고하세요.


EHang :

A Stock Promotion Destined to Crash and Burn

추락으로 향하는 이항의 주가폭등

 

• Today, we reveal why we believe EHang (NASDAQ: EH) is an elaborate stock promotion, built on largely fabricated revenues based on sham sales contracts with a customer who appears to us to be more interested in helping inflate the value of its investment in EH (i.e., pump EH’s stock price) than actually buying its products. EH has perpetuated its story with a collection of lies about its products, manufacturing, revenues, partnerships, and potential regulatory approval of its purported main business, an “autonomous” aerial vehicle (“AAV”) ridesharing network.

 

오늘 우리는 EHang (NASDAQ : EH)이 정교한 주식 프로모션이라고 믿는 이유를 밝힙니다. EH는 고객과의 가짜 판매 계약을 기반으로 크게 조작된 수익으로 EH에 대한 투자 가치를 높이는 데 더 관심이있는 것 같습니다. (즉, EH의 주가 펌프) EH는 자사의 제품, 제조, 매출, 파트너십, 그리고 주요 사업인 "자율" 항공모함(AAV) 승차 공유 네트워크에 대한 잠재적 규제 승인에 관한 거짓말 모음으로 그 이야기를 계속해 왔다.

 

• We conclude that EH’s relationship with its primary purported customer is a sham. Government records and credit reports show that EH’s major customer is Shanghai Kunxiang Intelligent Technology Co., Ltd. (hereinafter referred to as “Kunxiang”). We have gathered extensive evidence including behind-the-scenes photographs, recorded phone calls, and videos of on-site visits to EH’s various facilities, as well as Kunxiang’s offices which lead us to believe that Kunxiang signed sham sales contracts to benefit its investment (stock price) in EH:

 

EH와 주요 고객(Kunxiang)과의 관계는 가짜라는 결론을 내립니다. 정부 기록 및 신용 보고서에 따르면 EH의 주요 고객은 Shanghai Kunxiang Intelligent Technology Co., Ltd. (이하 "Kunxiang")입니다. 우리는 Kunxiang이 EH에 투자하기 위해 (주가) 이익을 얻기 위해 위장 판매 계약을 체결했다고 믿는 Kunxiang의 사무실뿐만 아니라, EH의 다양한 시설에 대한 비하인드 사진, 녹음된 전화, 현장 방문 동영상 등 광범위한 증거를 수집했다.


주가 이익을 위해 가짜 판매 계약을 했다고 의심되는 정황들(a.k.a 빼박 증거) 리포트에 사무실,공장 방문후 촬영한 사진있으니 꼭 참고하세요. 한숨만 나옵니다. 


(i) Kunxiang has an exaggerated physical presence and its real operations appear to be a fraction of what is claimed. Out of the 3 addresses listed on Kunxiang’s website, one is a hotel with no Kunxiang presence, one is a 13th floor address of an 11-story building, and the last one had only one Kunxiang employee in the office on a weekday afternoon.

(i) 쿤샹의 회사 규모는 과장되어있고, 실제 운영은 공시된 것의 일부인 것으로 보인다. 쿤샹 홈페이지에 기재된 주소 3개 중 1개는 쿤샹이 없는 호텔, 1개는 11층 건물의 13층 주소, 마지막 1개는 평일 오후 사무실에 쿤샹 직원이 한 명뿐이었다.

 

(ii) To the extent Kunxiang actually does sell vehicles, it did not want to sell EH’s products to us. When asked, the only employee on-site at Kunxiang, who claimed to be the finance manager, had no hesitation voicing his disapproval of the EH216, and instead offered their own, supposedly much higher quality products for sale.

(ii) Kunxiang은 실제로 차량을 판매하는 정도까지 EH 제품을 우리에게 판매하기를 원하지 않았습니다. Kunxiang의 유일한 현장 직원은 재무관리자라고 주장했지만 망설임 없이 EH216에 대한 거부감을 드러냈고, 대신 훨씬 더 품질이 좋은 제품을 내놓았습니다. 

 

(iii) Kunxiang appears to be a willing participant in EH’s stock promotion. According to the same finance manager at Kunxiang, Kunxiang made an undisclosed RMB100 million (~$14 million) pre-IPO investment in EH, which leads us to believe its true motive for signing these shambolic contracts was to benefit its investment, which is worth ~RMB473 million (~$68 million) today.1 (iv) As is common with a sham customer, SAIC files and national credit reports show that Kunxiang was established just 9 days before it signed a RMB450 million (~$65 million) sales contract with EH. Kunxiang had only RMB10 million (~$1.4 million) of registered capital, rendering far too thinly capitalized to actually fulfill this purported sales contract. Nonetheless, Kunxiang signed another RMB30 million (~$4.3 million) contract with EH four months later.

 

(iii) 쿤샹은 EH의 주식 판촉에 기꺼이 참여하는 것으로 보인다. 쿤샹의 같은 재무 책임자에 따르면, 쿤샹은 EH에 공개되지 않은 RMB 1억 달러(약 1400만 달러)의 사전 IPO 투자를 했는데, 이는 우리가 이러한 샴볼릭 계약을 체결하게 된 진정한 동기가 오늘날 SA와 마찬가지로 SAMB 4억 7300만 달러(약 6800만 달러)의 투자 이익을 얻기 위한 것이라고 믿게 한다.es와 국가 신용 보고서에 따르면 KUNXIANG(쿤샹) EH와 RMB 4억5000만 달러(약 6500만 달러)의 판매 계약을 체결하기 불과 9일 전에 설립되었으며, 쿤샹은 등록 자본금 1000만 달러(약 140만 달러)에 불과해 이 판매 계약을 이행하기에는 자본금이 너무 부족했다. 그럼에도 불구하고 쿤샹은 4개월 후 EH와 3000만 달러(약 430만 달러)의 계약을 맺었다.

 

(v) One of the sloppiest details of this “customer/supplier” relationship, the first purported sales agreement between EH and Kunxiang provides that Kunxiang will supposedly pay a per unit (“per set”) price of RMB150 million (~$21.5 million). We assume that before the second purported agreement was signed four months later, EH realized that the unit price was too high to be believable and cut it to RMB1.5 million (~$215k), 1% of the price in the first contract.

 

(v) EH와 Kunxiang의 "고객/공급자" 관계에 대한 가장 졸속적인 세부 사항 중 하나인 EH와 Kunxiang의 최초 알려진 판매 계약은 쿤샹이 1대당 (세트당) 가격인 1억 5천만 달러 (~2천150만 달러)를 지불한다고 규정하고 있다. 우리는 4개월 후 2차 계약이 체결되기 전에 EH가 단가가 너무 높아 믿을 수 없다는 것을 깨닫고 1차 계약에서 가격의 1%인 150만 달러(~215만 달러)로 인하했다고 가정한다.

 

(vi) Between September 10, 2019 and October 31, 2019, EH filed a confidentiality request with the SEC to redact the prices on these contracts, likely because the prices are so absurd that they would ruin EH’s credibility if seen by investors or competitors. We only found the unredacted versions of these contracts within the SEC’s EDGAR archive.

 

(vi) EH는 2019년 9월 10일부터 2019년 10월 31일까지 SEC에 이러한 계약에 대한 가격을 재조정해 달라고 비밀 유지 요청을 했는데, 이는 가격이 너무 터무니없어서 투자자나 경쟁사가 볼 경우 EH의 신용을 손상시킬 가능성이 높기 때문이다. SEC의 EDGAR 아카이브에서 수정되지 않은 계약 버전만 발견하였습니다.

 

• Typical of a stock promotion, in just 14 months as a publicly traded company, EH’s PR team has put out 50 press releases, according to Globe Newswire.2 However, EH’s constant stream of press releases are easily proven untrue. For example:

• 글로브 뉴스wire.2에 따르면, 상장 기업으로서 불과 14개월 만에 EH의 PR 팀은 50개의 보도 자료를 공개했습니다. 그러나 EH의 끊임없는 보도 자료는 사실이 아닌 것으로 쉽게 입증된다. 예를 들어:

 

(i) EH has announced numerous “flight certifications” and “long-term” approvals for its “passenger-grade” EH216 in the US, Canada and various countries throughout Europe.

(i) EH는 미국, 캐나다 및 유럽 전역의 다양한 국가에서 "승객 등급" EH216에 대한 수많은 "비행 인증" 및 "장기" 승인을 발표했다.

 

(ii) According to aviation regulators or experts in aviation regulation in the US, Canada and Europe, EH has only received permits for recreational test flights of its drones in specified areas, below a specified altitude and at a specified time. In no way are these permits endorsements of EH’s “passenger-grade” claims, nor are they “regulatory breakthroughs” of any kind.

(ii) 미국, 캐나다 및 유럽의 항공 규제 기관 또는 전문가에 따르면, EH는 특정 고도 이하 및 특정 시간에 특정 지역에서만 드론의 레크리에이션 시험 비행 허가를 받았다. 이러한 허가는 EH의 "승객 등급" 주장에 대한 보증도 아니며, 어떤 종류의 "규제 혁신"도 아니다.

 

(iii) EH also claims in an English PR to have received the “World’s First Commercial Pilot Operation Approval of Passenger-Grade AAVs for Air Logistics Uses” from China’s CAAC. However, the title of the Chinese version of the same PR says nothing about “commercial” or “passenger-grade.” What EH obtained was “特定类 无人机试运行批准函” (special approval letter for trial runs of drones of a specified class). CAAC had granted the same license to at least one other company in Hangzhou, China one year earlier in 2019. 2 Globenewswire.com Page 3 of 33.

 

EH는 또한 영어 PR을 통해 중국 CAAC로부터 "항공물류 사용을 위한 승객 등급 AAV의 세계 최초의 상업용 조종사 운영 승인"을 받았다고 주장한다. 하지만, 같은 PR의 중국판 제목은 "상업적"이나 "승객급"에 대해서는 아무 것도 언급하지 않는다. EH가 입수한 것은 "➡➡➡➡➡➡➡➡➡➡➡" (특정 등급의 드론 시험 운행에 대한 특별 승인서)였다. CAAC는 1년 전인 2019년 중국 항저우에 있는 적어도 한 회사에 동일한 라이센스를 부여했습니다. Globenewswire.com 3 페이지 33

 

(iv) EH consistently makes different claims regarding regulatory approvals in the English and Chinese versions of its press releases. In English, EH makes false claims of commercial approval of its vehicles the EH216 by Chinese regulators. In its Chinese press releases, EH makes false claims of commercial approvals by regulators in the US, Canada, and Europe.

(iv) EH는 보도 자료의 영어와 중국어 버전에서의 규제 승인에 대해 지속적으로 다른 주장을 한다. 영어로, EH는 중국 규제당국에 의해 차량의 상업적인 승인에 대한 잘못된 주장을 한다. EH는 중국 보도자료에서 미국, 캐나다, 유럽의 규제당국에 의한 상업적 승인에 대해 허위 주장을 하고 있다.

 

• We visited EH’s corporate headquarters/main manufacturing facility in Guangzhou, which only reinforced our belief that EH isn’t a legitimate company. Similar to frauds we have exposed in the past, EH’s headquarters/main manufacturing facility was practically empty when our investigator visited in the middle of a workday. There was minimal activity and strikingly few employees:

• 우리는 광저우에 있는 EH의 본사/주 제조 시설을 방문했는데, 이는 EH가 합법적인 회사가 아니라는 우리의 믿음만 강화한 것입니다. 과거 우리가 폭로한 사기와 마찬가지로, EH 본사/주 제조 시설은 우리 조사관이 근무 중 방문했을 때 사실상 비어 있었다. 활동이 거의 없었고 직원도 눈에 띄게 적었습니다.

 

(i) We found that the facility has near zero security, which is unimaginable for a factory that produces and stores a product full of supposedly highly valuable IP and proprietary technologies used in EH’s “world-class” AAVs. Our investigator noted that they had seen coat hanger factories in China with more security than EH’s main manufacturing facility in Guangzhou.

(i) 시설에는 보안이 거의 없는 것으로 확인되었으며, 이는 EH의 "세계 수준의" AAV에 사용된 것으로 추정되는 높은 가치의 IP 및 독점 기술로 가득 찬 제품을 생산하고 저장하는 공장에서는 상상할 수 없는 일입니다. 우리 조사관은 중국 광저우에 있는 EH의 주요 제조 시설보다 보안이 강화된 코트걸이 공장을 본 적이 있다고 말했다.

 

(ii) EH’s main manufacturing facility seems to lack any advanced manufacturing equipment, employees, or even a basic assembly line seen in typical aircraft/drone factories.

(ii) EH의 주요 제조 설비는 고급 제조 장비, 직원 또는 일반적인 항공기/드론 공장에서 볼 수 있는 기본적인 조립 라인이 부족한 것으로 보인다.

 

(iii) Our investigator was able to walk around EH’s facility for ~20 minutes without seeing a single person working on a weekday afternoon. • We spoke on the record with a leading expert in the eVTOL industry, a

(iii) 우리의 조사관은 평일 오후에 작업하는 사람을 한 명도 보지 않고 20분 동안 EH의 시설을 돌아다닐 수 있었다.


https://wolfpackresearch.com/research/ehang/?source=content_type%3Areact%7Cfirst_level_url%3Anews%7Csection%3Amain_content%7Cbutton%3Abody_link